Buchcoverelster
w***@wp.pl
2018-07-31 15:04:08 UTC
Guten Tag,
wie bezeichnet man auf Deutsch Personen, die Bücher nach ihren Covern bewerten/kaufen? Im Polnischen: Buchcoverelster.

Danke im Voraus für eine Antwort.
Gruß
Marcin
René Marquardt
2018-07-31 15:10:28 UTC
Post by w***@wp.pl
[...]
Dafuer gibts kein eigenes Wort. Und ich dachte, das
englische Wort "rickrolling" (jemand so hineinzulegen,
dass er gegen seinen Wunsch ein bestimmtes Musikvideo
aus den 80ern bei YouTube anschaut) waere spezifisch,
Ralf Joerres
2018-08-02 06:31:58 UTC
Post by w***@wp.pl
Guten Tag,
wie bezeichnet man auf Deutsch Personen, die Bücher nach ihren Covern bewerten/kaufen? Im Polnischen: Buchcoverelster.
Ich kenne auch kein Wort dafür, mir fällt dazu natürlich mal wieder
Wilhelm Busch ein:

Verlockend ist der äuß're Schein,
der Weise dringet tiefer ein.

Gruß Ralf Joerrs
d***@gmail.com
2018-08-04 08:35:29 UTC
BUY FAKE UNDETECTED COUNTERFEIT MONEY IN ALL CURRENCY AND SSD CHEMICAL WHATSAPP ME (+4915166376407)OR EMAIL ME (***@gmail.com)

Thanks for you patronage.
DOCTOR FRANKY

contact: ***@gmail.com
***@gmail.com
WhatsApp.....+4915166376407
wickr........andrewpurlker

Why would you buy from us?
Our banknotes contain the following security features that make
it to be genius and we have the best grade counterfeit in the world both Euro and Dollar and any bills of your choice you want.
Security features of our bank notes below :
Intaglio printing
Watermarks
Security thread
See-through register
Special foil/special foil elements
Iridescent stripe / shifting colors.

We are the best producer of HIGH QUALITY COUNTERFEIT Banknotes,
Novelty And High Quality Passports, Driver license,ID cards, Green Card, Certificates,

Diploms documents. With over a billion of our products circulating
around the world. We offer only original high-quality
COUNTERFEIT currency NOTES and fake documents.Shipping from Casablanca, Morocco.

This bills are not home made but industrial and professional manufacturing. From High

Quality IT techinicians from US,Russia,Korea and China
We offer high quality COUNTERFEIT NOTES for the following currencies;

contact: ***@gmail.com
***@gmail.com
WhatsApp.....+4915166376407
wickr........andrewpurlker

EUR - Euro
USD - US Dollar
GBP - British Pound
AUD - Australian Dollar
CAD - Canadian

Tags:
counterfeit cash, counterfeiting
High Quality Undetectable Counterfeit Banknotes For Sale
HIGH QUALITY UNDETECTABLE COUNTERFEIT BANKNOTES FOR SALE
BUY SUPER HIGH QUALITY FAKE MONEY ONLINE GBP, DOLLAR, EUROS
BUY 100% UNDETECTABLE COUNTERFEIT MONEY £,$,€
BEST COUNTERFEIT MONEY ONLINE, DOLLARS, GBP, EURO NOTES AVAILABLE
BUY TOP GRADE COUNTERFEIT MONEY ONLINE, DOLLARS, GBP, EURO NOTES AVAILABLE.
TOP QUALITY COUNTERFEIT MONEY FOR SALE. DOLLAR, POUNDS, EUROS AND OTHER CURRENCIES AVAILABLE
Counterfeit money for sale
money, banknotes, fake money, prop money,
EUROS,DOLLARS AND POUNDS AND NOVELTY DOCUMENTS LIKE PASSPORTS,ID CARDS,GREEN CARDS AND DRIVERS LICENSE
counterfeit money for sale, buy fake money online, fake dollars, fake pounds, fake euro, buy money online, fake money for sale. Buy Fake Dollars, Buy Fake British Pounds, Buy Fake Euro, Money, where can i buy counterfeit money?.
w***@wp.pl
2018-10-10 13:28:26 UTC
Buchcoverjunkie?

https://worldofbooksanddreams.de/2016/05/20/coverloverday/
Der liebe Pierre hatte diese Woche die spontane Idee, dass jeder, der Lust hat, seine 10 liebsten Lieblingscover einfach mal posten soll. Natürlich genau das richtige für einen Buchcoverjunkie wie mich! Aber nur 10 Cover von all den wunderschönen Büchern, das war dann doch eine richtige Herausforderung.
Stefan Ram
2018-10-10 13:59:25 UTC
Buchcoverjunkie?
Ralf Joerres
2018-10-11 15:05:08 UTC
Post by w***@wp.pl
[...]
Das ist schon versammt nah dran, und zeitgemäßes Deutsch dazu. Es gibt zwar
vielleicht nicht ganz genau die Ausgangsidee wieder, aber wer weiß, ob ich
die richtig verstanden hatte. Zwischen 'ein Buch wegen des Covers kaufen'
und 'auf geilen Covers voll abfahren' (tschuldigung, ich weiß nicht, wie man
das in unsalopper Sprache adäquat ausdrücken kann) gibt es ja Unterschiede.

'Junkies' gibt es im Deutschen inzwischen in etlichen Variationen:
Serienjunkies (die nur noch Serien gucken, für anderes bleibt keine Zeit),
Adrenalin-Junkies (immer auf der Jagd nach einem noch ultimativeren Kick),
Fußball-, Fastfood- und Marken-Junkies, immer mit einem erklecklichen Anteil
an Abhängigkeit. Aber das ist von einer Elster (Kleptomanie) ja auch nicht
weit weg.

2018-10-11 15:35:54 UTC
Serienjunkies (die nur noch Serien gucken, für anderes bleibt keine Zeit),
Fuer einen Film habe ich heute keine Zeit, ich gucke mir lieber
eine komplette Staffel meiner Lieblingsserie an.